? ??????????????Wallpaper? ????? ?? ???Rating: 2.3 (25 Ratings)??15 Grabs Today. 1520 Total Grabs. ??????P
review?? | ??Get the Code?? ?? ?????Lotus? ????? ?? ???Rating: 4.0 (195 Ratings)??15 Grabs Today. 52748 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????Glistening Rose? ??? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

masok sile tinggalkan jejak...

supaye senang Mya pollow balek...=)

♥♥blogger-we-care◕‿◕♥♥

♥♥sumenye tentang saye♥♥

My photo
KUALA TERENGGANU, KUALA TERENGGANU, Malaysia
DI SINI TEMPAT MYA LUAHKAN SUKA DUKA HIDUP MYA DARI DULU SAMPAI SEKARANG .... DARI PERANGAI BUDAK- BUDAK SAMPAI LA RASA SEPARUH MATANG ...

Saturday, April 16, 2011

kisah antara manusia dengan sang sawa

al kisah....pada zaman dahulu kala, sang sawa berkawan rapat dengan seorang manusia..mereka berkawan baik hingga tidak boleh berpisah antara satu sama lain.
            Bermula pada suatu hari, ada seorang perempuan yang sangat cantik tidak terhingga baru berpindah ke kampung yang didiami oleh sang sawa dengan manusia itu. Sang sawa dan manusia amat terpikat dengan perempuan itu. Maka, bermulalah perbualan antara manusia dengan sang sawa itu.

Sang sawa: wahai manusia, ko knl tak ngn gurl yg duk ujung kg tu?
Manusia: hah? Gurl mn ni?
Sang sawa: ala..yg duk kt umah kaler kuning kt ujung kg tu?
Manusia: erm..yg bru pindah tu ke?(bepk(pehal ngn sang sawa ni..minat ke??))
sang sawa: ha'ah...tu la...(bepk(untung ,manusia ta knl...aku la dpt dulu gurl yg cntik menawan tu))
manusia: ta knl tp aku nk knl la..lawa kan? Aku ingat nk ngorat dia le..ehm2..aku kan manusia paling hensem dan kuat di kampung ni..tak ada sesiapa yg ley lawan aku pnye...
sang sawa: eleh..ko ingt ko da ckup kuat dan hensem ke? Aku tnye ni psl aku nk knl ngn dia la siot..
manusia:hah?!(bepk(aik..ular pon ada hati nk ngorat manusia perempuan ke?))
sang sawa:ye la...aku nk ngorat perempuan tu..
manusia: eh3....ta boleh..dia aku da cop da....
sang sawa: aik..bila ko tempah dia?ko ni nk kne ngn aku...
manusia: dia kan manusia, ko kan ular..mn ley bersatu siot...
sang sawa: eh..pehal lak....ikut suka hati bapak tiri lak mak aku le...ta kira..aku nk juga..(dengan perasaan marah)
manusia: ok le lau cm tu, kita lawan, sape paling kuat dia yg dpt perempuan tu..
sang sawa: ok..ta de hal..

            bermula la perlawanan antara manusia dengan sang sawa yang dahulu nye bagaikan isi dengan kuku  tetapi kini,gara- gara seorang perempuan, mereka bergaduh bagaikan nk rak. Pada hari pertandingan:

manusia: ok..kita nk lawan ape?
Sang sawa: la..ko pnye pendapat ko tanye aku lak...
manusia: erm..kita lawan sape yg pling kuat tenaga dia, dia yg dpat perempuan tu..
sang sawa: erm...ta de bnda lain ke ko nk lwn?
Manusia: eh...ko nak ke tak nak ni? Klo ta nak aku lah yang menang pasal ko da tanak tanding..,huhuhu...
sang sawa: eh..mana aci..tanding pon belom ko da ngaku menang....kureng asem pnye manusia...
manusia: aci kt india la... haaa...ape tunggu lagi...jom la....
sang sawa: ok..jom...

dan bermula la pertandingan antara kedua- dua sahabat itu...bermula daripada manusia..manusia memeluk sang sawa sekuat- kuat hatinye...

sang sawa: hek eleh..bkn kuat mn pon tenage kau....
manusia: ok..klu aku tak kuat..ko pulak yang try..

maka, sang sawa pon memeluk manusia sekuat- kuat hatinya...dia memeluk manusia sebagaimana dia membelit mangsa untuk dibunuh...

sang sawa: hah...cm ne?kuat tak?
Manusia: (dengan wajah kebiruan mencari udara untuk bernafas dan nada suara yang tersekat- sekat ) ok la..aku kalah...
sang sawa: ape?aku tak dengar....
manusia: aku ngaku kalah...
sang sawa:oh...klo dlm bhse aku kalah tu ertinye menang.....oh..ko ngaku ko menang ye?(sambil membelit lagi kuat)
manusia: ye la..aku menang..aku menang....
sang sawa: maaf..aku tak main guna bahasa untuk mengaku kalah.....
manusia:(kueng asem pnye sang sawa..die knekan aku rupanya....manusia pon naikkan bendera putih tandanye dia udah kalah...)
sang sawa yang melihat tu hanya tersenyum mengejek....
sang sawa: aku tak faham la siot.....
manusia pon menaikkan bendera merah...sang sawa pon berkata: aku memang tak faham langsung...
habis sude sume kaler bendera yang manusia angkat..akhirnya manusia pon meninggal dunia..maka pada pemikiran sang sawa perempuan itu dia yang punye..

seminggu selepas itu........manusia menjadi hantu dek pasal roh nye tak tenteram..mana tidaknya,habis tulang- temulangnya patah ketika dibelit oleh sang sawa...arwah manusia pon mencari sang sawa..
pada suatu hari...ketika waktu malam..sang sawa sedang berangan..tibe- tibe dia ternampak arwah manusia yang merupakan sahabatnya dulu dan akhirnya meninggal akibat dibelit oleh sang sawa sendiri..

sang sawa: eh..nape ko nampak muram je manusia...
manusia: aku nk tanya ko sesuatu.....
sang sawa: tanya la...
manusia: kalah dalam bahasa ko ape?
Sang sawa:(dengan muka selambe badak)..kalah la..
manusia: hah?! Da tu np bila aku kate aku da kalah ko masih tak nak lepaskan aku? Da berapa banyak aku buat supaya ko tau aku da ngaku kalah...
sang sawa: aku tau da...
manusia: da tu napa tak lepaskan aku? Sampai aku meninggal baru kau lpaskan aku..
sang sawa: aku saje je..pasal aku tau..klu kau hidup lagi, perempuan tu mesty akan tertarik ngn kau...pasal tu aku bunuh kau terus...hehehehehe....
manusia: kureng asem pnye sang sawa.....

dengan perasaan geram manusia pon mencekik sang sawa dengan sekuat hatinye...(tenaga hantu lebih kuat daripada tenaga ular)...

akhirnya kedua- dua sahabat pon meninggal akhibat berbunuhan sesama sendiri hanya kerana berebutkan seorang perempuan yang belom dikenali....


p/s: jangan berbunuhan sesama sendiri hanya kerana bende yg lom pasti..

0 ORANG YANG SAYANGKAN MYA: