? ??????????????Wallpaper? ????? ?? ???Rating: 2.3 (25 Ratings)??15 Grabs Today. 1520 Total Grabs. ??????P
review?? | ??Get the Code?? ?? ?????Lotus? ????? ?? ???Rating: 4.0 (195 Ratings)??15 Grabs Today. 52748 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????Glistening Rose? ??? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

masok sile tinggalkan jejak...

supaye senang Mya pollow balek...=)

♥♥blogger-we-care◕‿◕♥♥

♥♥sumenye tentang saye♥♥

My photo
KUALA TERENGGANU, KUALA TERENGGANU, Malaysia
DI SINI TEMPAT MYA LUAHKAN SUKA DUKA HIDUP MYA DARI DULU SAMPAI SEKARANG .... DARI PERANGAI BUDAK- BUDAK SAMPAI LA RASA SEPARUH MATANG ...

Friday, December 16, 2011

DIMANAKAH KEBAHAGIAAN KU????

kate orang, kite tetap dapat menikmati bahagie, mungkin orang laen, pasal abagi aku, bile kebahagiaan muka menjengah ke dalam kehidupanku mula la penderitaan datang...bukan untuk menyalahkan takdir Allah...aku taley paksa orang sukakan aku, dan aku taley halang orang bencikan aku...aku cume perlukan sedikit kasih sayang..kasih sayang yang setulusnye...yang tiada bandingannye...Tuhan...kenape hidupku tidak setenang orang lain??kenape harus ade derita bile aku mule berase bahagia?kenape orang yang aku sayang sendiri tidak faham aku?aku tidak meminta banyak pOn..hanye kasih sayang sahaje...aku ulangi, hanya kasih sayang sahaja..tidak pernah terniat dalam hati aku utk membebankan orang yang aku sayang....aku sangat rindukan kasih sayang dari seorang lelaki yang bernama KEKASIH..aku bukan meminta untuk dibelai...hanya perasaan yang tulus ikhlas darinya yang aku pinta...kenapa harus ade badai ketika aku menemui lelaki yang bOleh membuatkan aku tumpang berteduh di bawah sayapnye??kalau dahulu aku adalah gadis yang hanya tahu merajuk bile kemahuannye tidak dituruti, tetapi sekurang2nye, sekarang aku bOleh bertOlak ansur, bOley berlembut dengan si dia..malah sokongan yang aku berikan kepadanya sebagai tanda kasih..betul la firasat aku, takan ada yang kenal aku sepenuhnye kecuali keluarga aku..masihkah ada bahagia untukku??

Friday, October 21, 2011

WHAT I SHOULD DO WITHOUT U, WHAT I SHOULD DO WHEN I MISSED U??

what i shOuld dO when i missed u syg?????kamOo gi praktikal 2 bln...tiap2 ari kamOo teman saya kat kOlej....tapi kali nyh???kamOo kene juge pegi praktikal...sehari tajumpe pOn kamOo akan cari mase untuk jumpe ngn saya....nyh kan pulak 2 bln...kamOo kate..."ala yunk...ari minggu kite ley jumpe cOz hOspital kan dekat ngan uma kamOo"...ye la...itu ari minggu....dulu ari minggu je kite taley jumpe...tOo 2 ari...tapi kali nyh...ari minggu je kite ley jumpe....ari laen...tarak...aiyaa...cemane nyh...hurm...tape la...ade jOdoh takan kemane...naty paling jaOh kamOo akan pegi ke kemaman...alahai...lagi la taley jumpe langsung....tape la..nyh la dugaan....1 bln kamOo di sisi saye..tp 2 bln kamOo di tempat laen...janji ngn saye yang kamOo akan pegang jugak title "nurse"....kerane itu jugak impian sy...impian yang tidak tercapai....

Friday, October 14, 2011

AINAN TASNEEM...BESH LAGU DIE...

Lirik lagu: Aku suka dia..



Penulis dan penyanyi: Ainan Tasneem


Aku lihat dia di sana


Aku ingin mendekatinya


Aku cuba menghampirinya


Lalu aku menyapa dia


Dia pun membuka bicara


Dan aku mulai mengenalnya


Kita mulai bermain mata


Mula timbul rasa bahagia


Bila dia, mendekati diriku,


Hatiku rasa sesuatu


Bila dia, senyum pada diriku


Hatiku rasa tak menentu

Kekadang hati ku bertanya


Adakah dia dah berpunya


Kerana diriku berasa


Aku jatuh hati padanya


Aku ingin memilikinya


Aku ingin menjaga dia


Aku ingin mencinta dia


Aku ingin hidup dengannya


Bila dia, mendekati diriku,


Hatiku rasa sesuatu


Bila dia, senyum pada diriku


Hatiku rasa tak menentu


Mungkinkah aku, kan berjumpa dengannya


Untuk meluahkan rasa


Mungkinkah aku, kan berdiam diri saja


Menunggu cinta darinya

Ku terima satu nota..darimu..


Yang tertulis ‘Aku suka kamu’
Bila dia, mendekati diriku,


Hatiku rasa sesuatu


Bila dia, senyum pada diriku


Hatiku rasa tak menentu

Akhirnya kini, ku kan mampu ceria


Diriku sangat gembira


Akhirnya kini, aku mulai bahagia,


Menerima cinta darinya.. Aku suka dia…

AKU BUKAN SELEBRITI..

Assalamualaikum ya para hadirinnn....hahaa...nyh haaa...aku maO gtaO sesuatuuuu...ukey...syukur ke hadrat Illahi...dengan limpah kurniaNya dapat juge aku hapdet belOg usang aku nyh haa...ukey la...dulu pOst aku selalu dengan cite cedeyh2...kali nyh da tade da...insya-Allah...kali nyh aku maO memberitahu...bahawa...cinta cedeyh ku yg dulu2...suda berakhir...memang la cedeyh kan..tapi maO uat cemane...suda tertulis jOdOh kami hanye la setakat itu...dann...pada kali ini..ewah3..aku rse cm kt radiO la plak...kali ini aku maO mengasitaO pada aty aku!*even 1 mesie ley bce*bahawasanya...aku suda ade owg baru..eley..cm kO sOwg ade bOpren...muhti itu yg kOrunk kte kan???eyyhh...ikOt suke aku la...nyh belOg aku..kO cebOk pehal...memperkenalkan...cinta hatiku...jeng3....


aku berharap die yg terakhir...sumpah saket dOe bile owg tgglkn kite...aku nyh bmbang...die nyh da la ensem...mati la aku...pestaim ade yg ensem cm nyh maO kt aku yg udOh nyh..*ukey trime kenyataan diri udOh*...skrunk nyh aku maO tumpukan betOl2 pd pelajaran...ye la..die da ade kt cc aku...sO...nO excuse utk aku tgglkn pelajaran psl akibat cedeyh lagi...i lOve u sayang...lOve u sO much..nyh pOn 4 assigment aku taciap..mampOs gue...repOrt 3...sejarah kOmputer 1...ye..memang aku yg paksa lecturer izinkn aku uat sensOrang..tape..kalO la taciap aku sendiri tanggung..bkn owg laen...nyh pOn da terlajak mse...muhti puan n cik mara..dOakan aku pass sem 4...tasabO maO berambOs dr kOlej nyh....uat bengang je...aku bukan selebriti...tp aku insan yang ade perasaan...ececee..tetibe...


Friday, May 20, 2011

KAWAN~~KADANG2 BOLEH JADI SAHABAT DAN KADANG2 BOLEH JADI LAWAN

KADANG- KADANG..TIADA KAWAN ADALAH LEBIH BAIK DARI ADA KAWAN..BEGITU LA DENGAN DIRI AKU..MUNGKIN TAKDIR ALLAH..AKU MEMANG SUSAH NAK KEKAL BERKAWAN..ADA SAJA YANG TIDAK KENA..ALHAMDULILLAH..AKU DITAKDIR BAHAGIA JIKA TIADA RAMAI KAWAN..SEBALIKNYA AKAN SENGSARA JIKA TERLALU RAMAI KAWAN.KAWAN..SESUATU YANG UNIVERSAL UNTUK DITERJEMAHKAN..BAGI ORANG- ORANG TUA..MEREKA MEMANGGIL SANG JANTUNG PENGARANG ANAKNYA IALAH KAWAN..BAGI AKU KEHILANGAN KAWAN- KAWAN LAIN TIADA APA- APA..NAMUN KEHILANGAN SATU- SATUNYA INSAN YANG AKU CINTAI MENYEBABKAN AKU KEHILANGAN ARAH..HAMPIR GILA AKU DIBUATNYA..TUHAN..BENARKAH SUSAH UNTUK AKU MENGGAPAI BAHAGIA?BENARKAN KEBAHAGIAN SUSAH HADIR DALAM HIDUPKU?ABANG..KEMBALILAH..BABY RINDUKAN ABANG..BABY RINDU SANGAT- SANGAT..BABY DOAKAN SEMOGA KITA ADA JODOH..KEHILANGAN ABANG ADALAH SATU TAMPARAN BESAR BAGI BABY..HAMPIR GILA DIBUATNYA..WAHAI KAWAN- KAWAN YANG SUKA MENGAKU TEMAN DIKALA SUSAH NAMUN TIDAK SAMA SEKALI..KALIAN TIDAK AKAN MENGERTI...SAMPAI BILA- BILA KALIAN TIDAK AKAN MENGERTI..AKU AMAT KEHILANGAN DIA..YA..MUNGKIN BENAR APA YANG KALIAN PERNAH PERTUTURKAN..KALIAN PUNYAI PENGALAMAN YANG LEBIH TERUK DARI AKU..TAPI BAGI AKU INI ADALAH SATU KEHILANGAN YANG CUKUP BESAR DAN SATU TAMPARAN YANG BESAR..SAMPAI KE HARI INI AKU MASIH TIDAK DAPAT LUPAKAN DIA..YA ALLAH..TABAHKAN HATI AKU...AKU POHON..TABAHKAN HATI AKU...AKU TAHU APA YANG KALIAN SEDANG PERKATAKAN..BAGI KALIAN AKU SYAITAN BERTOPENGKAN MANUSIA..AKU HANTU.AKU JANDA MURAH...AKU RAKSASA..DAN AKU JUGA BOLEH MENGANCAM NYAWA KALIAN..AKU TAHU SEMUA ITU..TAPI SAMPAI KE HARI INI AKU DIAM..AKU TAHU ADIK KESAYANGAN AKU SENDIRI TELAH KHIANAT KEPADAKU..KONONNYA AKU LAH YANG AKAN MENGANCAM NYAWA..NAMUN TAHUKAH KALIAN..AKU AMAT PERLUKAN SESEORANG DISISI KETIKA INI?TAPI SETELAH AKU TAHU SEMUA INI..TIDAK USAH LAH TEMANI AKU..AKU SUDAH LALI DENGAN KEADAAN KESEORANGAN..AKU SUDAH BIASA..AKU TIDAK PERLUKAN SIMPATI DARI KALIAN..LUPAKAN NIAT KALIAN JIKA TERDETIK DI HATI KALIAN..AKU MINTA..LUPAKAN AKU...KERANA BAGIKU..KALIAN BUKAN LAGI TEMAN AKU...AKU TAHU..KALIAN TERTANYA- TANYA..MENGAPAKAH AKU BERKATA DEMIKIAN..AKU ADA BUKTI..AKU BOLEH TUNJUKKAN..NAMUN BUKAN SEKARANG...TUNGGU LA SEHINGGA HABIS PENGAJIAN...AKAN AKU RUNGKAI SATU PERSATU.;(

Wednesday, May 18, 2011

IBARAT JATUH DITIMPA TANGGA

Ya Allah~~tatahan aku menghadapi dugaan hidup~setiap saat teringat akan dirinya~Ya Allah~ke manakah diriku yang dahulu hilang?Ya Allah~mampukah aku hidup bahagia?Ya Allah~aku pohon padamu~cekalkanlah hatiku~kuatkanlah semangatku~Ya Allah~aku percaya akan keEsaanMu~aku percaya akan kebesaranMu~aku tahu pasti ada hikmah disebalik semua ini~Tuhan~jadikanlah aku perempuan yang tabah, yang kuat menghadapi cabaranMu~aku tahu Engkau tidak akan menyusahkan hambaMu~ye~pasti ada hikmah dan aku pasti kuat untuk hadapi semua ini~terima kasih Ya Allah~aku bersyukur~alhamdulillah~sudah tiba masa untuk aku mencari agamaMu, kembali kepadaMu setelah penat melanggari apa yang Engkau larang~permudahkanlah perjalananku, kehidupanku.amin ya rabbal alamin~

Tuesday, May 17, 2011

YA ALLAH~

Ya Allah~~tabahkanlah aku dalam menghadapi ujianMu~belOm cembOh luke kehilangan datang pule ujianMu yang laen~Ya Allah~~erti apakah ini?aku tidak mengerti~apakah harus aku keluar dari tempat ini ataO aku harus bertahan untuk setahun setengah lagi?Ya Allah~tabahkan la hati ku~pekakkanlah telinga ku dari mendengar segala sindiran, percakapan yang tidak menyenangkan~butakanlah aku dari melihat perbuatan yang boleh melukakan hatiku, yang menyakitkan hatiku~Ya Allah~bisukanlah aku dari melawan segala percakapan yang tidak ada gunanya~yang boleh menyakitkan hati orang laen.Ya Allah~Engkau lembutkanlah hati insan yang aku cintai~lembutkanlah hatinya untuk menerima aku kembali~Engkau lembutkanlah hati orang tuanya untuk memaafkan aku sekaligus menerima diriku~Ya Allah~tunjukkan la mereka bahawa aku juga boleh berjaya walau tanpa bantuan dari mereka.Ya Allah~tutupkanlah hatiku untuk mana- mana lelaki sementara sehingga aku berjumpa dengannya kembali~kembalikanlah dia kepadaku pada masa akan datang~redhakanlah hatiku untuk lepaskan dia pergi untuk menuntut ilmu agamaMu dan mengubah nasib keluarganya~Ya Allah~satukan la jodoh aku dengannya~satukanlah sehingga ke syurgaMu Tuhan~Ya Allah~tabahkanlah hatiku untuk menjalani kehidupan tanpa dia~tebalkanlah cintaku terhadapMu berbanding cintaku terhadapnya~amin ya rabbal alamin~

Saturday, April 16, 2011

kisah antara manusia dengan sang sawa

al kisah....pada zaman dahulu kala, sang sawa berkawan rapat dengan seorang manusia..mereka berkawan baik hingga tidak boleh berpisah antara satu sama lain.
            Bermula pada suatu hari, ada seorang perempuan yang sangat cantik tidak terhingga baru berpindah ke kampung yang didiami oleh sang sawa dengan manusia itu. Sang sawa dan manusia amat terpikat dengan perempuan itu. Maka, bermulalah perbualan antara manusia dengan sang sawa itu.

Sang sawa: wahai manusia, ko knl tak ngn gurl yg duk ujung kg tu?
Manusia: hah? Gurl mn ni?
Sang sawa: ala..yg duk kt umah kaler kuning kt ujung kg tu?
Manusia: erm..yg bru pindah tu ke?(bepk(pehal ngn sang sawa ni..minat ke??))
sang sawa: ha'ah...tu la...(bepk(untung ,manusia ta knl...aku la dpt dulu gurl yg cntik menawan tu))
manusia: ta knl tp aku nk knl la..lawa kan? Aku ingat nk ngorat dia le..ehm2..aku kan manusia paling hensem dan kuat di kampung ni..tak ada sesiapa yg ley lawan aku pnye...
sang sawa: eleh..ko ingt ko da ckup kuat dan hensem ke? Aku tnye ni psl aku nk knl ngn dia la siot..
manusia:hah?!(bepk(aik..ular pon ada hati nk ngorat manusia perempuan ke?))
sang sawa:ye la...aku nk ngorat perempuan tu..
manusia: eh3....ta boleh..dia aku da cop da....
sang sawa: aik..bila ko tempah dia?ko ni nk kne ngn aku...
manusia: dia kan manusia, ko kan ular..mn ley bersatu siot...
sang sawa: eh..pehal lak....ikut suka hati bapak tiri lak mak aku le...ta kira..aku nk juga..(dengan perasaan marah)
manusia: ok le lau cm tu, kita lawan, sape paling kuat dia yg dpt perempuan tu..
sang sawa: ok..ta de hal..

            bermula la perlawanan antara manusia dengan sang sawa yang dahulu nye bagaikan isi dengan kuku  tetapi kini,gara- gara seorang perempuan, mereka bergaduh bagaikan nk rak. Pada hari pertandingan:

manusia: ok..kita nk lawan ape?
Sang sawa: la..ko pnye pendapat ko tanye aku lak...
manusia: erm..kita lawan sape yg pling kuat tenaga dia, dia yg dpat perempuan tu..
sang sawa: erm...ta de bnda lain ke ko nk lwn?
Manusia: eh...ko nak ke tak nak ni? Klo ta nak aku lah yang menang pasal ko da tanak tanding..,huhuhu...
sang sawa: eh..mana aci..tanding pon belom ko da ngaku menang....kureng asem pnye manusia...
manusia: aci kt india la... haaa...ape tunggu lagi...jom la....
sang sawa: ok..jom...

dan bermula la pertandingan antara kedua- dua sahabat itu...bermula daripada manusia..manusia memeluk sang sawa sekuat- kuat hatinye...

sang sawa: hek eleh..bkn kuat mn pon tenage kau....
manusia: ok..klu aku tak kuat..ko pulak yang try..

maka, sang sawa pon memeluk manusia sekuat- kuat hatinya...dia memeluk manusia sebagaimana dia membelit mangsa untuk dibunuh...

sang sawa: hah...cm ne?kuat tak?
Manusia: (dengan wajah kebiruan mencari udara untuk bernafas dan nada suara yang tersekat- sekat ) ok la..aku kalah...
sang sawa: ape?aku tak dengar....
manusia: aku ngaku kalah...
sang sawa:oh...klo dlm bhse aku kalah tu ertinye menang.....oh..ko ngaku ko menang ye?(sambil membelit lagi kuat)
manusia: ye la..aku menang..aku menang....
sang sawa: maaf..aku tak main guna bahasa untuk mengaku kalah.....
manusia:(kueng asem pnye sang sawa..die knekan aku rupanya....manusia pon naikkan bendera putih tandanye dia udah kalah...)
sang sawa yang melihat tu hanya tersenyum mengejek....
sang sawa: aku tak faham la siot.....
manusia pon menaikkan bendera merah...sang sawa pon berkata: aku memang tak faham langsung...
habis sude sume kaler bendera yang manusia angkat..akhirnya manusia pon meninggal dunia..maka pada pemikiran sang sawa perempuan itu dia yang punye..

seminggu selepas itu........manusia menjadi hantu dek pasal roh nye tak tenteram..mana tidaknya,habis tulang- temulangnya patah ketika dibelit oleh sang sawa...arwah manusia pon mencari sang sawa..
pada suatu hari...ketika waktu malam..sang sawa sedang berangan..tibe- tibe dia ternampak arwah manusia yang merupakan sahabatnya dulu dan akhirnya meninggal akibat dibelit oleh sang sawa sendiri..

sang sawa: eh..nape ko nampak muram je manusia...
manusia: aku nk tanya ko sesuatu.....
sang sawa: tanya la...
manusia: kalah dalam bahasa ko ape?
Sang sawa:(dengan muka selambe badak)..kalah la..
manusia: hah?! Da tu np bila aku kate aku da kalah ko masih tak nak lepaskan aku? Da berapa banyak aku buat supaya ko tau aku da ngaku kalah...
sang sawa: aku tau da...
manusia: da tu napa tak lepaskan aku? Sampai aku meninggal baru kau lpaskan aku..
sang sawa: aku saje je..pasal aku tau..klu kau hidup lagi, perempuan tu mesty akan tertarik ngn kau...pasal tu aku bunuh kau terus...hehehehehe....
manusia: kureng asem pnye sang sawa.....

dengan perasaan geram manusia pon mencekik sang sawa dengan sekuat hatinye...(tenaga hantu lebih kuat daripada tenaga ular)...

akhirnya kedua- dua sahabat pon meninggal akhibat berbunuhan sesama sendiri hanya kerana berebutkan seorang perempuan yang belom dikenali....


p/s: jangan berbunuhan sesama sendiri hanya kerana bende yg lom pasti..

Kisah kehidupan seorang pelajar di sebuah institusi pengajian tinggi swasta.

kisah ini mengisahkan tentang kehidupan dan nasib seorang pelajar yang sedang belajar di pusat pengajian tinggi swasta yang bernama Damia. Damia seorang yang peramah. Kisah ini ialah ketika Damia sedang belajar di semesta dua. Dia mempunyai seorang kawan yang dianggap sahabat baik kerana nama gelaran mereka adalah serupa iaitu MIA. Cuma yang membezakan ialah D dan Z dihadapan nama mereka iaitu Damia dan Zamia. Semua pelajar yang sekelas dengan mereka memanggil mereka dengan nama MIA 1 dan MIA 2. Pada mula- mula menjejakkan kaki ke kolej ini Mia 1 belum mengenali Mia 2. Meereka mula mengenali sesama sendiri kerana pada semester dua mereka sekelas iaitu kelas G6 dan mereka menjadi rapat hanya kerana mempunyai nama yang sama. Mereka berdua seperti belangkas, kemana sahaja mereka pergi pun mereka akan pergi berdua sehingga ada yang memanggil mereka kembar. Pada suatu hari, Mia 1 yang berasal dari negeri Pahang mengajak Mia 2 balik ke kampung halamannya dek kerana minggu itu semua pelajar dibenarkan pulang bermalam di rumah. Di kampung, Mia 2 mula menunjukkan perangai sebenar, tetapi Mia 1 hanya diam kerana memikirkan Mia 2 mungkin bergurau, sampailah ke satu masa, Mia 2 merungut supaya tidak membawa adik- adik sepupu Mia 1 pergi bersiar- siar. Mia 1 mula berang bila Mia 2 meluahkan perasaan sebegitu. Mia 1 pun membangkang Mia 2 dan Mia 2 hanya senyap dan berkata dia hanya cadangkan sahaja. Sampai di kolej, Mia 1 dan Mia 2 masih lagi rapat. Namun, langit tak selalunya cerah. Mia 2 mula reka cerita tentang kakak angkat Mia 1 iaitu kak Sarah menuduh Mia 2 atas kesalahan yang tidak dibuat. Namun, bagi Mia 1, antara kakak kesayangan dia dan Mia 2, dia lebih sayangkan kakaknya itu biarpun kakaknya itu hanya memegang status kakak angkat. Mia 1 dan Mia 2 mula renggang sehingga rakan- rakan yang lain mula menyedari yang mereka tidak lagi sehaluan. Ketika Mia 1 bercuti di P. Pinang iaitu rumah ayah saudaranya, dia merasa rindu terhadap Mia 2. Rindu akan kemesraan mereka berdua yang pernah tercipta suatu ketika dahulu. Dengan teragak- agak, Mia 1 menelefon Mia 2 dengan bermodalkan satu soalan. Ketika di semester tiga, mereka masih lagi sekelas untuk 1 bulan, selepas pulang bercuti untuk kali seterusnya, pelajar kelas mereka diubahkan. Mia 1 dan Mia 2 tidak lagi sekelas. Mia 2 dimasukkan ke kelas G9 manakala Mia 1 dimasukkan ke kelas H4. Ini kerana kelas G6 yang dahulunya diduduki oleh mereka telah diubah menjadi kelas mengulang subjek bahasa inggeris. Mia 1 dimasukkan ke kelas H4 kerana mengulangi subjek anatomi. Mereka mula renggang dan renggang lagi. Akan tetapi, mereka kembali rapat kerana berkawan dengan rakan seorang lagi yang baru dikenali oleh Mia 2, tetapi sudah lama dikenali oleh Mia 1 iaitu Hannah. Hannah mempunyai budi pekerti yang mulia. Pada suatu hari, Mia 1 mengajak Hannah makan di biliknya. Mereka berbual- bual pasal diri masing- masing dan tiba- tiba Hannah menanya kepada Mia 1 tentang Mia 2. Mereka berbual- bual mengenai Mia 2 dan di situ la Mia 1 dan Hannah menyedari yang mereka ditipu hidup- hidup oleh Mia 2. Banyak percanggahan fakta yang diceritakan oleh Mia 2 terhadap Hannah dan Mia 1. Sejak hari itu, Mia 1 dan Hannah terus merancang untuk mengorek cerita daripada Mia 2. Ternyata apa yang mereka teka adalah betul belaka, Mia 2 adalah seorang yang penipu. Mereka mula menjauhi Mia 2. Mia 2 yang menyedari Mia 1 dan Hannah tidak lagi rapat dengannya mula menyebarkan fitnah yang Mia 1 telah merampas Hannah darinya dan juga telah mengganggu kekasih hatinya. Namun Mia 1 bukan la seorang yang boleh dipijak kepalanya. Mia 1 mula menyindir Mia 2 untuk menyedarkan Mia 2 bahawa bukan semua orang sukakan dirinya. Mia 2 merasa tertekan lalu menghantar khidmat pesanan ringkas(sms) kepada Mia 1. pesanannya berbunyi”lantak ko dan ikut ko la nk kte ape pon, aku x kaco hidop ko, laki ko, kuarga ko. Jadi, ko jangan kaco hidop aku.bye.” Mia 1 merasa berang dengan mesej yang dihantar oleh Mia 2 lalu pergi berjumpa dengan Hannah dan menunjukkan mesej tersebut sambil bertanya kuat”Hannah,sape yang kaco hidop sape sebenarnya ni?!!!” Mia 1 sengaja menguatkan suara kerana bilik Mia 2 berhadapan dengan bilik Hannah. Hannah pula menjawab “bukan ke dia yang kaco hidop kita dulu??” Mia 1 dan Hannah mengungkit satu persatu rahsia yang dipendam selama ini. Nah..terbongkar sudah penipuan dia, namun, bukan setakat itu sahaja. Hannah dan Mia 1 masih lagi merancang untuk bersemuka dengan Mia 2 untuk mengetahui kebenarannya. Tiba la hari yang ditunggu- tunggu...Mia 1 bersama- sama Hannah pun bersemuka dengan Mia 2. mereka berharap pertemuan itu berjalan dengan lancar. Sesi soal jawab mula di utarakan. Satu persatu persoalan yang keluar dari mulut Mia 1 dan Hannah namun apa yang mereka harapkan nampaknya tidak menjadi kenyataan apabila Mia 2 hanya membatukan diri. Segala soalan yang ditanya hanya di jawab dengan reaksi muka yang langsung tiada rasa bersalah. Namun, Mia 1 dan Hannah masih tidak berputus asa untuk mengetahui kenyataan yang sebenar. Akhirnya terjawab la sudah satu pertanyaan yang Mia 1 dan Hannah ingin rungkaikan, Mia 2 mengaku bahawa semua fitnah itu di sebarkan kerana Mia 1 rapat dengan Hannah dan soal Mia 1 mengganggu kekasih hatinya hanyalah direka semata- mata hanya kerana iri hati terhadap Mia 1 yang sedang berbahagia bersama tunangnya. Ya Allah, apakah ini dugaan bagi Mia 1? Namun, Mia 1 dan Hannah telah memutuskan untuk putus persahabatan dengan Mia 2 kerana tidak sanggup ditipu lagi. Setelah hari itu, Mia 1 dan Hannah menjauhkan diri daripada Mia 2. jika mereka terserempak, pasti mereka akan jauhkan diri.
           
            itu la kisah seorang pelajar yang bernama Damia.

Thursday, April 14, 2011

MOGE ALLAH BERIKAN KESEMBUHAN PADAMU

SITI AISYAH BINTI HASSAN...
MOGA ALLAH BERIKAN KESEMBUHAN PADAMU SAYANG...
HANYA DOA SAHAJA YANG MAMPOO AKAK BERIKAN PADAMU...
MANGUN LAH SAYANG...
KAMI MENANTI SITI AISYAH YANG KAMI KENAL DULOO...
TADE CAPE YANG BOLEY AMEK TEMPATMU DI ATY KAMI..
TADE CAPE YANG CERUPE DENGAN MU...
MANGUN LAH DARI TIDO LENAMU SAYANG...
ADEQKU SAYANG..
KELUARGAMU MASIH ADA MENANTIMU MANGUN DARI LENA...
KUATKAN CEMANGATMU SAYANG...
AKAK TAO AISYAH COWANG YANG KUAT CEMANGAT...
LAWAN SUME RASE ITU SAYANG...
AISYAH SAYANG...
DIRIMU UMPAMA PERMATA BAGI KAMI...
SIKAP PERAMAH MESRAMU MENJADI PENAWAR ATY KAMI...
CENANTISE CENYOM, BEGURAU CENDA ITU LAH DIRIMU...
SAYANG...
ANDAI TUHAN BERIKAN AKAK PILIHAN...
AKAK RELA GANTIKAN NYAWA AKAK DENGANMU...
AKAK RELA NYAWA YANG ADA PADA AKAK SKRUNK NYH,
BERALIH PADAMU...
NAMUN APAKAN DAYA...
KUASA ITOO TELETAK DITANGAN TUHAN...
ANDAI MAMPOO KU BERIKAN...
AKAN KUBERI TANPA BEFIKIR PANJANG...
AKAK DOAKAN AISYAH CEMBOH KEMBALI...
LEKAS- LEKAS SEDAR YE SAYANG...
AMIN YA RABBAL ALAMIN...

Saturday, March 26, 2011

SUATU ARI....

Tuhan...apekah maksOd sume nyh?ngape tejadi sesuatOo yang aku tapena jangke?guLp..aku mimpi ke???aku mimpi ke???*tampOr diri cendiri jup*adOi...caket...ta..aku ta mimpi...alahai....ngapekah??




AKU MASIH DALAM KEADAAN TANDA TANYA....(NMPK KAN ADE TANDE SOAL ATAS KEPALE AKU NYH)???????

Friday, March 25, 2011

TUHAN...AKU AMAT RINDUKAN DIA...

Wahai Tuhanku, aku merinduinya....barOo sehari tidak besua muka..tapi Ya Rabbi, rindunya ibarat 1 taOn tidak bejumpe...Tuhan...syukur padaMu...aku ngan si die telah bebaek- baek semule....Tuhan...jangan pisahkan kami...satOokan lah kami...Ya Allah...aku teramat merinduinya...


petang tadi, ketika kua besame adeq..teringat kenangan besame ngan die...dulOo gi mane- mane je muhti ngan die...tapi skrunk?tape la...mungkin ade hikmah..bile bedue maka ade la yang ketiga...tidak!aku tasanggOp untOk kedue kalinya...Tuhan...aku serik...aku tamO lagi da tesesat...walaOpOn tidak melakOkan yang bOkan- bOkan namOn tidak mustahil akan tejadi jika tidak pandai jage...


cukOp la cekali...tidak akan ku biarkan untOk kedue kalinya....biO le setakat tOo saje...aku lebeyh bahagie jika begini...hurm....Ya Allah....satOokanla jOdoh kami hingga ke syurgaMu..


MYA
25/3/11

Monday, March 21, 2011

FINAL AROUND DA CORNER...(~,~)

hye...*ngan nada lemah, takOt, ketar lutOt*....
erk....tawan- tawan....ley tOlOng Mya???tOlong dOakan Mya agar bOley jawab lam final exam ari ahad next week....alahai....Mya tataO la ley ke idOk nye 3.00...ketar lutOt weyyyhhh!!!insya-Allah....tOlOng dOakan eyh....cayunk kOrunk!!meyh bagi kiss ciket meyh..mmmmwwwwwaaaahhhhh!!!!cayunk kOrunk lebeyh la gini...ekeke...




EXAM AROUND DA CORNER!!!!!


IYAAAAPPPPP.......


CIKET LAGIIIII.....


GOLLLLL!!!!!!!!!!!!!!!!



muke cedeyhhhh~~~huwaaa!!

AKU MALOOOO!!!!

siriyes aku malOo!!!huwaaaaa!!kOrunk bayangkan....balek kelas tadi aku tarehat...terOs gi bilek air...tujuan ngan aim die na amek wuduk....ngEe...aku cuci muke....aku capai pencuci muke aku...
aku picit ciket atas tapak tangan....tapi!!!!tapi kan!!!aku terkesima...terkelu....terkaku jup...(lam 3 secOnd kOt)...aku tetanye- tanye....ngape pencuci muke aku cairrr!!!ngape?!!aku heran...aku pelik....kan selalOo nye pekat elOk je....kalO kene panas pOn cair cikettttt je...taberubah warnaaa......nyh....berubahh!!!!alahaaiiiii......aku pOn tengOk la bOtOl kat tangan aku....huwaaa!!!!!shOwer badan laaaa!!!!!hahahahampehhhh!!bazir jeeee......patOt baO pOn laen....alamakbapakkkk!!!hurmmm...aku gi macOk bilek hOusemate aku...aku tunjOk tapak tangan....dOwang heran...ngape tunjOk tapak tangan...aku gtaO la....aku na cuci muke tapi gi amek shOwer badan....ta ke bazir namenyee tOo...aku lak lupe gi basOh tangan uat pe.....ade ke baek nye kalO aku gi curah balek shOwer cream tOo lam bOtOl die balek....hurm.....seb baek aku tacuci lagi....naye jee....aiii.....ceb baek aku ta amek ubat gigi...kalO ta...ta ke pedih aku punye muke....alahai....nyh la cite aku pada ary isnin 21.3.11...

LUAHAN HATI SEORANG PEREMPUAN...

TUHAN....
DIA TELAH MENYATAKANNYA..
ALHAMDULILLAH...
DIA TELAH MEMINTA UNTUK KEBAIKAN...
NAMUN..
HARUSKAH AKU JADI KERAS..
HARUSKAH AKU JADI KAKU...
SEDANGKAN KHALIMAH ITU YANG SELAMA INI KU TUNGGU- TUNGGU...


TUHAN...
AKU SENANG...
AKU GEMBIRA..
SUNGGUH SENANG HATI DIKALA INI...
DALAM KETAWA ADA DUKA...


TUHAN..
BALA APAKAH KALI INI...
DIA DATANG NAMUN TEMANKU PERGI..
OH INI BUKAN CINTA TIGA SEGI...


KASIH...
AKU SENANG...
GEMBIRA MERANTAI DIJIWA...
AKHIRNYA..
DIKAU MENYATAKAN UNTUK KEMBALI MENYATU...


OH KASIH...
TERIMA KASIH YA ALLAH...
ADAKAH INI UJIAN LAGI PADAKU...


BERSABAR LA DIRI...
PERKARA YANG GEMBIRA TIDAK SEMESTINYA TIADA DUGAAN...
ALHAMDULILLAH...
KERAP KALI PERNYATAAN "ALLAH SAYANGKAN KITA, KERANA ITU ADANYA DUGAAN" SINGGAH DITELINGA KU..
ALHAMDULILLAH...
TERIMA KASIH YA ALLAH KERANA MENYAYANGI DIRIKU...


KASIH...
BERJANJI LA DIKAU..
USAH LA KHIANATI HATIKU UNTUK KEDUA KALINYA...
KERANA...
SELEPAS INI TIADA LAGI KEMAAFAN UNTUKMU...


MYA
21.3.2011.



Saturday, March 19, 2011

AKU....

aku rindu dia....
aku rindukan kemesraan kami yang lalu....
aku rindukan kenangan kami yang terdahulu...


aku cintakan dia...
aku cintakan keperibadiannya...
aku cintakan semua yang ada padanya...


aku sayangkan dia...
aku sayangkan hatinya...
aku sayangkan jiwanya...


OH TUHAN...
dimanakah nuraninya...
dimanakah akal fikirannya...
dimanakah keprihatinannya...


YA ALLAH...
aku cintakan dia...
aku sayangkan dia...
aku rindukan dia....


sayangku...
tahukah dikau akan kesengsaraanku?
tahukah dikau akan deritaku?
tahukah dikau luka dihatiku?


TUHANKU...
Kau bukakanlah pintu hatinya...
Kau lembutkanlah hatinya...
Kau wujudkanlah rasa cinta kepadaku dihatinya...


kemanakah hilangnya diriku yang dulu?
kemanakah hilangnya keperibadianku yang dulu?
kemanakah hilangnya sikapku yang dulu?


sayang...
dimana kau campakkan hidupku...
dimana kau campakkan hatiku...
dimana kau campakkan pendirianku..


ku mohon..
kembalikanlah semuanya...
ku mohon...
jadikanlah aku seperti dulu...
ceria, periang, peramah dan apa- apa sahaja yang pernah ada dalam diriku..

Sunday, February 27, 2011

SELAMAT HARI LAHIR SAHABAT

selamat hari jadi uat sahabatku wada....mOge kamOo dilimpahi rezeki yang tatekire....daku dOakan mOge kamOo panjang umO dan mura rezeki....sentiase bejaye lam idOp....terime kasih kerana menjadi sahabatku yang paleng setia...walaO manyak dugaan celame kite besahabat namOn akhirnye dapat kite harOngi cecame....alhamdulillah....walaO manyak kate- kate nista dilemparkan oleh manusie laen...kite tetap besame akhirnye...mOge pesahabatan kite bOkan sekadar di KTB...namOn hingge ke SyurgaNya..insya-Allah....marila kite terOskan perjuangan kite dalam pengajian kite yang masih ade celame 2 taOn setengah.mari la kite begading bahOo dalam kehidOpan...mOge- mOge Tuhan restui pesahabatan kite...AMIN..

Thursday, February 17, 2011

SYAITAN BERTOPENGKAN MANUSIA...ADE AKU KISAH???CEDEYH!!!

aku dikatekan syaitan bertOpengkan manusie???abes kO ape???haa??kO cape nahukOm aku cegitOo??aku ade minte duet ko ke bile aku tade duet???weyh....kang aku kate kang kO kate aku ngungket....cape tOlong kO taim kO susa dulOo...ingat la ciket weyh....kalO aku baek- baek ngan kawan- kawan aku kO kate aku ade udang disebalek batOo...bOley ta kO jangan jadi batOo api....aku begadO ngan pakwe aku kO kate aku nyh syaitan betOpengkan manusie...kO nyh macam lalang taO ta....tade pendirian!!!pakwe aku layan aku leklOk kO elOk la ngan aku....bile pakwe aku layan aku cam berOk...kO pOn came la....cesshhhtt....kO nyh dayOs ke ape???pengecOt eyh???bunguk la kO nyh....kO kate kO tasuke amek taO hal owang...abes tOo ngape hal aku kO macOk campOr???aku...eeiii...aku memang gewam gile ngan kO...tade pendirian...ingat la weyh....idOp manusie bOkan selalOonye di atas....ade ketike idOp kite akan berade di bawah...mase nyh kO dOk di atas....jangan heran la kalO 1 mase naty kO dOk kat bawah lak....mase tOo barOo kO taO langet tOo tinggi ke rendah...yes!!!aku memang bOdoh lam pelajaran....pasal tOo ade jawapan yang aku bagi memang salah....tapi aku ingatkan kO...jangan ingat aku tade maruah...kO tengOk la naty....aku minte pada Allah semOga kO dapat balasan...anaiya lagi anak yatim...dOa anak yatim cenang temakbOl....dOa owang yang kena khianat pOn cenang temakbOl....aku serah pada Allah je tentang balasan tOo...mase tOo tengOk la....kO akan taO langet tOo tinggi ke rendah...haa...baek kO jadi pOmpuan la weyh...cenang...amek taO hal owang...mengumpat...haa..tOo la yang kO uat kan...jadi pOmpuan la cenang...lelaki tade lak cegini pangainye....huh!!

AKU KEJAM????

aku kejam ke kO rase??kejam eyh???agaknye ngape aku ley jadi kejam cegini???agaknye kerane cape aku jadi kejam cegini???kO suke ta tengOk aku jadi kejam cegini???bile aku tanye...kO kate ta...abes tOo ngape uat idOp aku cegini???kO kate kO nyesal...okai...kite tengOk je la...rase nyesal kO tOo ley ubah balek ta idOp aku...rase nyesal kO tOo ley ke lembOtkan aty aku yang da jadi maken keras dicebabkan perbuatan kO....kite tengOk je la...

Wednesday, February 16, 2011

APE YANG AKU KATE....

kalO kO bace blOg nyh...aku bersyukOr cangat2 pasal aku na kO taO....skrunk kO hine aku....aku akan pastikan satOo ari naty aku pule akan pastikan yang kO datang merayOo- rayOo diri aku balek...

AHHHH!!!!

kalO kO bOley uat idOp aku cegini...ngape tidak aku???kalO kO ley hancOrkan idOp aku....ngape tidak aku???aku akan pastikan kO akan datang merayOo- rayOokan diri aku balek....aku minte Tuhan bayaO cash atas muke dunie nyh....balasan untOk kO khianat anak yatim...ingat..dOa owang yang dikhianat akan mudah termakbOl taO...tambah- tambah dOa anak yatim cam aku...cekali aku terase pai bile- bile aku ingat ape yang kO uat kat aku.kat belakang aku kO mengutOk..kO mengate...weyh...baek kO jadi pOmpuan la....tayah jadi lelaki....kalO kO lelaki sejati kO takan uat aku cegini..kalO kO betOl cayunk, cintakan aku dari dulOo, kO akan terime diri aku seadanya..kO akan jelaskan pada mak ayah kO...bOkannye jadi PENGECUT!!!!ye...kO PENGECUT....hanye reti berkate dibelakang...hanye tahu mengumpat...pOmpuan pOn tade la mengumpat cam kO taO ta??kO kate aku tamatang...aku munasabah la tamatang pOn pasal aku pOmpuan, ade 1 je akal.berbanding kO lelaki, ade 9 akal..ape daaa....bunguk!!

Tuesday, February 15, 2011

HANYA PADAMU AKU MEMOHON

Ya Allah....Engkau tunjOkkan la kebenaran Ya Allah....aku mOhon....aku suda tasanggOp lagi....Engkau tabahkan la aty ku....aku mOhon....tunjOkkan la aku tasalah....tunjOkkan la kebenaran...Ya Allah...aku sedia terima die kembali....bile- bile mase je...untOk berade disisi aku...bOkan untOk merayOo dan menyembah aku....aku ingin dicintainye kembali...ingin merase kasih sayangnye kembali...Ya Tuhanku....aku tahu Engkau sahaje yang mampu melakukan..aku taO aku insan yang lemah...Tuhan...aku insan yang kerdil...hanye mampu menginsafi diri...hanye mampu berdOa...aku taO tiade siape yang mampu membantu ku selaenMu....aku taO hanye dengan dOa aku bOley hadapi dan mendapatkan sume ini...aku mOhon padaMu Ya Allah....engkau pertemukan kami kembali...Sesungguhnya tiade ape yang aku minte selaen dari itu...aku merasekan keperluan aku yang laen suda mencukupi....aku tamO bende laen...aku cume maOkan ini....(T_T)

Monday, February 14, 2011

AKU

nyh la idOp aku skrunk....kOsong...kOsong sekOsong2nye....hanye dOa yg mampOo aku uat....sihir???Oowh...bOkan care aku....aku memang pantang ape yang aku na aku tadapat....tapi alhamdulillah...setakat nyh belOm telintas di pikiran untOk uat keje tekutOk tOo...kalO benar pOn maO uat keje bOdoh...diri cendiri yang akan aku kOrbankan..bOkannye owang laen....


aku masih punye pasaan....aku masih waras...namOn kehidOpan aku skrunk nyh...macam aku kate tadi la...kOsong...tiade ape lagi yang aku na lam idOp nyh....EXCEPT him...aku na die...aku tamO da benda laen...aku tamO da benda- benda laen yang owang laen mungkin na....tapi aku na die....hanye die!!Ya Allah....aku tamO da benda laen....aku na die je....kOsong rasenye idOp aku tanpe die...


kOsong cangat- cangat...itu la idOp aku skrunk...aku ibarat dudOk disatOo tempat yang tiade pape....tiade pOkok...tiade ape binatang pOn...tiade laOt...aku hanye dudOk dalam tempat yang dikelilingi cahaye puteh semate- mate...mungken juge hitam legam...came je ngan cahaye puteh...hanye kabOs semate- mate....tiade pape.....tiade warna- warni....tiade lagi warna- warna pelangi....ahhh....sukarnye idOp aku skrunk nyh Ya Tuhan.....


aku mahu cemane lagi Ya Allah....aku suda ilang arah tujuan...hanye padaMu aku memOhOn....hanye padaMu aku berserah....hanye padaMu aku mengadu....hanye padaMu aku merayu...

Saturday, February 12, 2011

KOSONG

nyh la idOp aku skrunk....kOsong....tade makne suda....memang kOsong....whO i am tOday is nOt whO i am yesterday....ngape??kerane die la yang telah membawa lari idOpku....Ya Allah....aku wendOokan diriku yang dulOo...yang penOh ceria...yang penOh bahagie..ye...hubungan masih berjalan...namOn bOkan seindah yang kOrunk fikirkan...ianya penOh ranjau...bagaikan telOr dihujOng tandOk...bile- bile mase je ley jatOh dan pecah...aku mOhon padaMu Ya Allah...perbaikila hubungan ini...restuilah hubungan ini....aku mOhon...berikanlah kebahagiaan dalam hubungan ini....tiada ape yang aku minte selaen hubungan ini berlarutan ke jinjang pelamin hingga ke syurgaMu Ya Allah....


cukOp...aku tidak mahu dengar ape pOn dari mulOt sume...nasihat??tiada gune kerana aty ku suda telampaO keras...ye...kOrunk nasihatkan jangan fikirkan...bOkan aku sOwang ade masalah...owang laen pOn lagi terOk dari aku...ye...aku akui...tapi aku bOkan la sOwang yang pandai menutOp masalah...aku tapandai belagak ceria...masalah laen mungkin aku bOley lupekan sekejup dengan melakukan aktiviti laen...namOn...masalah ini tidak mungkin aku lupakan walaO ape care cekalipOn....


nyh masalah jiwa...ye...jiwa...jiwa aku yang sedang berdarah...menunggu prince charming datang membawa ubat dan menyembOhkan jiwa aku...namOn prince charming yang aku dambakan itu sedang melihat aku yang dalam kesakitan dengan senyuman sinis....jika dahulu...saket sedikit suda membimbangkan aty nye..namOn ari nyh...die melihatku dengan pandangan yang amat sinis....


Ya Allah...aku mOhon...berikan aku peluang...aku mahu kebahagiaan....tiada ape yang membahagiakan aku kecuali die..

Thursday, February 10, 2011

KEMBALI PULANG

betapa peritnya hidupku sekarang....


bagaikan bukan diriku lagi...


apa guna hidup jika tiada keceriaan....


apa guna hidup jika tiada kebahagiaan....


Tuhan....aku pOhOn padaMu....


kembalikan keceriaanku...


Tuhan....berat sungguh dugaanMu padaku....


ringankan la....


kasih....jangan engkau membiarkan aku sendiri....


kasih....jangan engkau tinggal aku sendiri....


kasih....aku pOhOn....kembalikan keceriaanku yang telah engkau hilangkan...



Sunday, February 6, 2011

KASIH

kasih....mengapa harus begini akhirnya????


dimana engkau campakkan diriku yang dahulu????


kasih....mengapa aku yang harus menanggung setiap katamu????


dimana perikemanusianmu????


kasih....aku mohon..aku rayu..berikan semula diriku yang dahulu....


aku amat merinduinya....


kasih...berikan semula keceriaanku yang dahulu....


agar aku mampu hidup...


kasih....mana hak aku yang engkau bawa lari dariku???


aku mohon....pulangkan semula...


kasih...untuk kedua kalinya engkau menamparku....


aku kagum....amat kagum....engkau berjaya menamparku buat kali yang kedua....


ya...aku bersalah kerana menamparmu terlebih dahulu...


atas alasan apa????


ahhh....tanganku ditingkap keretamu....engkau bawa tanpa toleh lagi ke arahku...


aku berlari kerana tidak mahu terseret....


aku berlari kerana tidak mahu kehilanganmu....


aku berlari agar engkau tidak terlepas dari genggaman ku....


aku berlari agar engkau tidak hilang dari hidupku....


namun...akhirnya terlepas jua....


akhirnya engkau mengundurkan kembali keretamu...


aku berjalan ke arahmu...


dengan tangan yang masih sakit...


aku menamparmu....


aku bukan boneka....


aku manusia...


aku bukan beruk seperti yang engkau panggil....


aku manusia....


aku bukan binatang....


aku manusia....


aku bukan apa yang engkau sangkakan....


aku manusia yang ada akal...


namun aku tiada kekuatan...


aku harus berpegang pada bahumu...


aku harus menyandarkan tubuhku padamu....


agar aku terus kuat untuk menghadapi hidup ini...


agar aku tahu aku masih punya insan yang menyokongku...



CHE MOHD HILMI(EDISI KHAS)

hey guys....what's up???ceewaaahhh....bhahaha....guest what.....ari nyh kite ade special guest taO....cape????ehehe....tunggguuuuu~~~~~




oh satelit kan kubina...
untukmu hanya satu...
dari angkasa ku melihat..
kau mendengar laguku...
bulan purnama mengambang indah....
kelip- berkelip berterbangan...
bintang- bintang berkelipan...
cahaya satelit dihiasi bintang....
hatiku oh hatimu...
bersatu tak kira waktu...
dan aku, dan aku hanya untukmu...
walau jauh beribu batu...
kamu..kamu...
dan kamu bermeditasi bersama laguku..
kan ku bina satelit...
mengawasi hatimu!hatiku..
berdansa selalu...
romantika akustikku...
nostagia cintamu...
woo...dan aku ku berlagu...
pancaroba kan ku tempuh...
imiginasikan dirimu woo..woo...
agar dapat ku lihatmu selalu...
selalu...
huuuuhuu....
bulan purnama mengambang indah....
kelip- berkelip berterbangan...
bintang- bintang berkelipan...
cahaya satelit dihiasi bintang....
hatiku oh hatimu...
bersatu tak kira waktu...
dan aku, dan aku hanya untukmu...
walau jauh beribu batu...
kamu..kamu...
dan kamu bermeditasi bersama laguku..
kan ku bina satelit...
mengawasi hatimu!hatiku..
berdansa selalu...
romantika akustikku...
nostagia cintamu...
woo...dan aku berlagu...
pancaroba kan ku tempuh...
imiginasikan dirimu woo..woo...
agar dapat ku lihatmu selalu...
yeah hey yeah hey yeah yeah....
tu dudu dudu duuu...
yeah....
oh satelit kan ku bina...
untukmu hanya satu...
dari angkasa kumelihat..
kau mendengar laguku...


kOrunk ley teka cape????haa.....kalO na taO die nyh student uni. alex kat egypt....besshhhh wOoo lagOo die.....nyh pOn aku ngah dengar lagOo die.....kOmen ciket eyh???pertama kali aku kOmen lagOo owang nyh.....siriyes besh...kOrunk tacaye...kOrunk dengar cendiri....ohh....lupe....name die CHE MOHD HILMI.ade satOo lagi lagOo die....tape...naty aku uat entry laen...kalO na taO...die nyh amek jurusan kedOktOran kat uni alex too....haaa....aku pOn napegi gak uni tOo....tapi...apekan daye...tataO ade rezeki ke ta....aku da pOhOn tapi tataO la....pasal biOlOgi aku ta amek pOn..bhahaha...tapi tape kan???asalkan ade cite- cite....ne taO kOt rezeki.....what ever la...haha...u are the best CHE MOHD HILMI....chaiyOk!!!







Saturday, February 5, 2011

NUKILAN HATI SEORANG PERINDU

TUHAN...berapa lame lagi harusku merana??????


berapa banyak lagi dugaanMu terhadapku????

TUHAN....aku mOhon...tabahkanlah hatiku dalam menempuhi dugaanMu...

sesungguhnya aku insan yang lemah....

lemah dalam menempuhi dugaanMu Ya Allah....

TUHAN....berapa lama lagi harusku duduk dalam keadaan ini???

keadaan yang sempitkan dadaku???

keadaan yang gelap gelita tanpanya Ya Tuhan.....

aku tidak mampu untuk berdiri sendiri Ya Tuhan....

kerana selama ini dia yang menyOkongku dari belakang....

dia ada disisi ketika ku dalam kesusahan....

dia berdiri dibelakang ketika ku ingin jatuh....

dia ada dihati ketika ku kesedihan....

dia ada dalam hidupku ketika ku kegelapan Ya Allah....

Ya Tuhan....aku mOhon padaMu....

ampuni la kesesatan ku pada masa dahulu....

sesungguhnya aku berdOsa padaMu Ya Tuhan....

Ya Allah....adakah ini balasanMu untukku????

adakah ini balasanMu untukku kerana ku ingkar padaMu suatu ketika dahulu????

aku mOhon Ya Allah....lembutkan la hatinya Ya Allah....

bukakan hatinya....

aku mOhon....

ringankanlah dugaan ini....

aku mOhon....

PEMUDE ITU....

ari nyh....aku bergumbire ngan kawan- kawan aku....


mereka uat ape...aku ikOt...


mereka makan...aku makan...


mereka gelak...aku gelak walaOpon aku taO muke aku takan tunjOkkan mOod aku sebenarnye....


diOwang bOrak...aku pOn ikOt bOrak...


diOwang menyanyi...aku pOn menyanyi....


diOwang beli barang.....aku pOn beli barang....


tapi diOwang takan taO ape yang mengganggu fikiran aku....


diOwang takan taO ape yang meresahkan aku....


diOwang takan taO ape yang merungsingkan aku....


diOwang takan taO ape yang mengganggu ari ku....


diowang takan taO care aku cenyOm ari nyh berbeza ngan care aku cenyOm pada ari cemalam..pada ari- ari lepas....


diOwang takan taO bahawa sukarnye untOk aku cenyOm dengan mesra ari nyh berbanding cemalam....


maap teman...aku tidak sengaje....


ceriaku ari nyh hanye pura- pura untOk menambat ati kalian....


maap kuargaku.....aku bOkan diri aku yang celame ini kalian kenal...


aku ari nyh adalah berbeza dengan diri aku yang dulOo...


ya....kerana pemude itu....


pemude itu yang telah merubah cOrak idOpku....


pemude itu telah merubah pendirianku....


pemude itu yang telah merubah dari diriku yang berlagak berani suatu ketika dahulu pada diriku yang tercungap- cungap meminte perlindungan.....


awak....saya meminte perlindungan hanya dari awak...


sumpah...Demi Allah....saya amat cintakan awak..separuh dari nyawa saya....


awak....depan mate awak sendiri terjadinye satu kejadian yang amat besar lam idOp saya....


awak....berapa manyak pOn teman- teman saya....tadapat ganti dengan awak....


awak....saya mOhon....lindungi la diri saya dengan tenage yang awak ade....saya taO TUHAN akan membantu hambanya yang lemah...


awak....saya taO kalO saya memOhon....insya-Allah TUHAN akan membantu saya untuk dapatkan awak...


awak....saya bOkan kejam....saya takan uat bende- bende yang bertentangan ngan agame kite untOk dapatkan awak....


awak....saya pOhon ngan Allah...semOga awak adalah jOdoh saya....


awak....saya cume na awak taO....saya betOl- betOl cintakan awak....


tiada owang laen bOley gantikan tempat awak lam aty saya.




yang mencintaimu.....


*maap....terlebeyh jiwang*tade mOod*

There was an error in this gadget