? ??????????????Wallpaper? ????? ?? ???Rating: 2.3 (25 Ratings)??15 Grabs Today. 1520 Total Grabs. ??????P
review?? | ??Get the Code?? ?? ?????Lotus? ????? ?? ???Rating: 4.0 (195 Ratings)??15 Grabs Today. 52748 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????Glistening Rose? ??? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

masok sile tinggalkan jejak...

supaye senang Mya pollow balek...=)

♥♥blogger-we-care◕‿◕♥♥

♥♥sumenye tentang saye♥♥

My photo
KUALA TERENGGANU, KUALA TERENGGANU, Malaysia
DI SINI TEMPAT MYA LUAHKAN SUKA DUKA HIDUP MYA DARI DULU SAMPAI SEKARANG .... DARI PERANGAI BUDAK- BUDAK SAMPAI LA RASA SEPARUH MATANG ...

Friday, January 29, 2010

BUKIT GAMBANG RESORT CITY??????jUm kitE teRoka...◕‿◕


hye^^!...da lame Mya ta apdate belOg kesayangaN nyh..huhuhuhu...sebenArnye Mya ade kt GAMBANG nyh...becuti lew...sambel teman my aunt dtaNg kursus kt cnyh...besh aw..i like it!!!ade ape ngn BUKIT GAMBANG RESORT CITY nyh???haaaaa...jum kite teroka..wehehehe^^!

resort nyh mukan cam resort laen....resort laen ade chalet but dis resort ade apartment..cam hotel pon ade aw...cam kondominium pon ade..hahaha....besh gak...bilik kalo yang superrior too memunk luas...duk 1 famy yg ade lam 10 org ahli kuarge too pon ley muat lam bilek nyh...mukan 10 org satoo bilek,i mean 5 org satoo bilek...boley ah...katil luas...ley muat 5 org.....sejibik cam apartment yg org selaloo sewa too haa......

kalo bahagian lua, pemandangan bangunan bilek die cam nyh...jeng3x..keh..keh..keh..

                                       


haaaa....sejibik cam apartment kan???and...Mya rase tacilap slah mya la kan.....sume bilek ade balkoni...memunk mewah giler..nyh balkoni die....

                              

kalo korunk n korunk n korunk nampak an....kt balkoni too ade kipas aw....tade la pnaz sgt kalo dok kt lua too.....lagi..lagi???ade lagi ta???ade2....tmpat nyh die sediekan aktiviti untok kite aw....tapi kne bayao wasenye...lupe...korunk nenok gambao je la eyh???hehehe....

                             


haaa...snooker pon ade...sape suke maen nyh??angkt kaki cpat!hihihihi...^^!

                             


haaa...nyh ektiviti die....sape suke gi gym ley la gi.....kuatkan bodi...besao kan bodi..hihihihi....

                             


sape mo karaoke, mo maen game boley dpatkan sume too di cnyh...but Mya tamasok lagi...naty la..mo dtang lagik sekali....sebenarnye dowg ade wat jungle trekking, pinbol pe lagik.....naek moto jelajah utan..ala...yg naek ngn moto die too haaa...pedie ntah..lupe mo amek gambao.....haaaa..jgn tataw...die pon ade waterpark aw......

                         

besh aw...Mya gi kt cnyh...tapi tamandi fSal tade org mo mndi..my aunt tamo mandi...adeq sepopo Mya la...saje je tamo ikot..kalo ta ley mandi....%^&*^&*&%$#..mo gi kt waterpark nyh kne la naek kete or pape kenderaan la...fsal kalo mo jlan kaki jaoh oooo.....huh..clap ari bolan ley kejang kaki...tapi tadi Mya gi ngn tram ang die sediekan..sape2 yg mo naek kuda pon ade...tapi bayao mhal la ckit weyh...untok tram..1 ringgit sorunk...untok kuda 10 hingget sorunk..nyh gambao die...

                               

                                

                                               


haaaa.....sape2 mo rest....anda ley rest or lepak kt cafe die.....nyh die...

                               

Mya datang cnyh pon tapuas...3 ari 2 malam je...esok suda mo balek.....so...datang cnyh takan tamao beli pape an uat kenangan...so...Mya beli selipar, beg n bajoo sehelai...pink gitooo....

                             


okeyh!nyh selipar too...pinky tol la Mya nyh an????biao le...i like it!ngEe..^^!

                              


nyh beg yg Mya beli kt GAMBANG too....pon ade kaler pink...hihihi...

                                 

hahahahaha...bajoo pon pink...

                                 
                                            


okeyh!my mashimaro malooo...die tutop muke die...hik3....

                               


taim mo dtang GAMBANG....snap pic lu....Mya itam+cumut= penat pas angkat brang masok lam kete....*ngh kol my cik abg okeyh*hihihi..spek besao...




Wednesday, January 27, 2010

KASIH IBU SAMPAI KE SYURGA

Di sebuah rumah sakit bersalin, seorang ibu baru saja melahirkan jabang bayinya. "Bisa saya melihat bayi saya?" pinta ibu yang baru melahirkan itu penuh rona kebahagiaan di wajahnya. Namun, ketika gendongan berpindah tangan dan ia membuka selimut yang membungkus wajah bayi lelaki mungil itu, si ibu terlihat menahan napasnya. Dokter yang menungguinya segera berbalik memandang ke arah luar jendela rumah sakit, tak tega melihat perubahan wajah si ibu. Bayi yang digendongnya ternyata dilahirkan tanpa kedua belah telinga! Meski terlihat sedikit kaget, si ibu tetap menimang bayinya dengan penuh kasih sayang.




Waktu membuktikan, bahwa pendengaran bayi yang kini telah tumbuh menjadi seorang anak itu bekerja dengan sempurna. Hanya penampilannya saja yang tampak aneh dan buruk. Suatu hari, anak lelaki itu bergegas pulang ke rumah dan membenamkan wajahnya di pelukan si ibu sambil menangis. Ibu itu pun ikut berurai air mata. Ia tahu hidup anak lelakinya penuh dengan kekecewaan dan tragedi. Sambil terisak, anak itu bercerita, "Seorang anak laki-laki besar mengejekku. Katanya, aku ini makhluk aneh."



Begitulah, meski tumbuh dengan kekurangan, anak lelaki itu kini telah dewasa. Dengan kasih sayang dan dorongan semangat orangtuanya, meski punya kekurangan, ia tumbuh sebagai pemuda tampan yang cerdas. Rupanya, ia pun pandai bergaul sehingga disukai teman-teman sekolahnya. Ia pun mengembangkan bakat di bidang musik dan menulis. Akhirnya, ia tumbuh menjadi remaja pria yang disegani karena kepandaiannya bermusik.



Suatu hari, ayah anak lelaki itu bertemu dengan seorang dokter yang bisa mencangkokkan telinga. "Saya percaya saya bisa memindahkan sepasang telinga untuk putra Bapak. Tetapi harus ada seseorang yang bersedia mendonorkan telinganya," kata dokter. Maka, orangtua anak lelaki itu mulai mencari siapa yang mau mengorbankan telinga dan mendonorkannya kepada anak mereka.



Beberapa bulan sudah berlalu. Dan tibalah saatnya mereka memanggil anak lelaki itu, "Nak, seseorang yang tak ingin dikenal telah bersedia mendonorkan telinganya padamu. Kami harus segera mengirimmu ke rumah sakit untuk dilakukan operasi. Namun, semua ini sangatlah rahasia," kata si ayah.



Operasi berjalan dengan sukses. Ia pun seperti terlahir kembali. Wajahnya yang tampan, ditambah kini ia sudah punya daun telinga, membuat ia semakin terlihat menawan. Bakat musiknya yang hebat itu berubah menjadi kejeniusan. Ia pun menerima banyak penghargaan dari sekolahnya.



Beberapa waktu kemudian, ia pun menikah dan bekerja sebagai seorang diplomat. Ia lantas menemui ayahnya, "Yah, aku harus mengetahui siapa yang telah bersedia mengorbankan ini semua padaku. Ia telah berbuat sesuatu yang besar, namun aku sama sekali belum membalas kebaikannya."



Ayahnya menjawab, "Ayah yakin kau takkan bisa membalas kebaikan hati orang yang telah memberikan telinga itu." Setelah terdiam sesaat ayahnya melanjutkan, "Sesuai dengan perjanjian, belum saatnya bagimu untuk mengetahui semua rahasia ini."



Tahun berganti tahun. Kedua orangtua lelaki itu tetap menyimpan rahasia. Hingga suatu hari, tibalah saat yang menyedihkan bagi keluarga tersebut. Pada hari itu, ayah dan anak lelaki itu berdiri di tepi peti jenazah ibunya yang baru saja meninggal. Dengan perlahan dan lembut, si ayah membelai rambut jenazah ibu yang terbujur kaku. Sang ayah lantas menyibaknya sehingga sesuatu yang mengejutkan si anak lelaki terjadi. Ternyata, si ibu tidak memiliki telinga.



"Ibumu pernah berkata bahwa ia senang sekali bisa memanjangkan rambutnya," bisik si ayah. "Dan tak seorang pun menyadari bahwa ia telah kehilangan sedikit kecantikannya, ‘kan?"



Melihat kenyataan bahwa telinga ibunya yang diberikan pada si anak, meledaklah tangisnya. Ia merasakan bahwa cinta sejati ibunya yang telah membuat ia bisa seperti saat ini.



Kecantikan yang sejati tidak terletak pada penampilan tubuh, namun ada di dalam hati. Harta karun yang hakiki tidak terletak pada apa yang bisa terlihat, namun justru pada apa yang kadang tidak dapat terlihat. Begitu juga dengan cinta seorang ibu pada anaknya. Di sana selalu ada inti sebuah cinta yang sejati, di mana terdapat keikhlasan dan ketulusan yang tak mengharap balasan apa pun.



Dalam cerita di atas, cinta dan pengorbanan seorang ibu adalah wujud sebuah cinta sejati yang tak bisa dinilai dan tergantikan. Cinta sang ibu telah membawa kebahagiaan bagi sang anak. Inilah makna sesungguhnya dari sebuah cinta yang murni. Karena itu, sebagai seorang anak, jangan pernah melupakan jasa seorang ibu. Sebab, apa pun yang telah kita lakukan, pastilah tak akan sebanding dengan cinta dan ketulusannya membesarkan, mendidik, dan merawat kita hingga menjadi seperti sekarang.



Mari, jadikan ibu kita sebagai suri teladan untuk terus berbagi kebaikan. Jadikan beliau sebagai panutan yang harus selalu diberikan penghormatan. Sebab, dengan memperhatikan dan memberikan kasih sayang kembali kepada para ibu, kita akan menemukan cinta penuh ketulusan dan keikhlasan, yang akan membimbing kita menemukan kebahagiaan sejati dalam kehidupan.
 


p/s:nyh arwah my mom okeyh!




Mya cayunk arwah mak Mya, even die da tade.....
tapi die yang laherkn Mya...wendoooo=(

Thursday, January 21, 2010

HARI PALENG MALANG LAM IDOP=(

da seminggu da dmam....dats mean 5 ari suda mya tapegi keje....asek2 demam..pastooo baek semule...tp tasempat mo lege selege-legenye dmam balek...hahahahampeh....boz da kol manyak kali....aiyak boz...bokan tamo pegi ma...tapi saye dmam la
bokan dmam bese2 tapi dmam panazzzz..taley mangon la too....aiyok..


pegi ari nyh...mya dikejotkan brite sedeyh..anda dipecat..huwawuwuwuwu....tidak!!!!!!!!!!!!!!!inyh tabley jadik....pegi kje pon lam keadaan jalan tehuyong hayang....cemane mo kje...duk kt tmpat kje pon asek dudok je...mesti org naek menyampah..erm...naseb....inyh tekak ma manyak saket...kerongkong luke....aiyok...bdan naek bintik2 ngape eyh??????pelek2...


gi spital tadi amek darah..saket woo..esok kne gi balek....menyampoh....da la obat ari too ta abes lagik....gi spital tadi doktor bg obat lagik...i hate obat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!da la....tade mud...

p/s:tibe2 je rase mo mara2....saket ati ade...saket otak pon ade..

Friday, January 15, 2010

I'M DA WINNER!!!!!!!!HOYEY!

CrediT 2 emisarshawls...



WAA... MIAAA!~ Congratulation dear!!!.. Walaupun masuk last minute, tpi still maintain cute kn.. so u r da winner Mia.. :p Jom kite tgk hadiah pe yg Mia dpt nih..





1. Baucer item bernilai RM 35.. means, Mia boley pilih brape byk item yg Mia suke kt dlm blog nie, janji tk lebih nilai RM 35. Wokey tk? Postage free tau.

2. EmisarShawls dgn murah hati akn mmberikn 1 hadiah misteri pd Mia.

3. Akn mndpt diskaun sbyk 20 % utk pembelian seterusnye ( 1 kali shj) yg valid sehingga akhir bulan Februari ini..

p/s: juz mo share nyh je...ahaks...
ngade tol an?

Wednesday, January 13, 2010

MARI KITE NENOK SAPE YANG KENE...=P

Mya Wan: ade satoo teka teki...sile jawab bg mo jwab...ngape ahli sjarah botak di blkg kpale die???pastoo ngape propeser botak didepan kpale die???haaaa...jawab2...pemenang akan di kasi adiah..huhuhu adiahnye anda akan dikreditkn lam belog saye...


Encik Alie Rostam: ahli sejarah fikir masa lalu...sbb tu botak kt belakang..professor pikir masa depan sbb tu botak depan...tul x

· Akram Amirudin :ahahaha... betoii!... 100markah.. :P ..rasanye laa :P

 · Axrei Eversite :agak logik jawapan itu

 · Encik Alie Rostam :huu...kite tunggu keputusan juri

 · Mya Wan :huhuhu...nampknye kite da ade pemenang....en.alie rostam..taniah ye..ahaks....=p

 · Mya Wan :akram:10 je la....huhuhuhuhu...

 Mya Wan :axrei:mmg logik...

 · Akram Amirudin :dekott toi...10 je die kat ko rostam :P

· Mya Wan: hahhahaha...okey da too...

Tuesday, January 12, 2010

KASIHAN BOKAN??????

amat kasihan saye bace belog kepunyaan en.Megat....hampir menitis air mate mase bace kisah en.Megat.....kalo la kite yang berade kt tempat en.Megat....cemane agaknye kondisi kite skrunk????Mya memunk taley dengaq brite cam nyh...kasihan amat...ngape la ade manusie yg sanggop uat cam too kt die..erk tol ke buatan owg???..anak2 die cemane eyh????seb baek la isteri die baek...tatinggal die mase lam kesusahan cm nyh...

pade anda yang ade blog...letak la pic blogger-we-care kt belog anda, yang mya tao kalo letak too ley sumbangkan RM1 kt en.Megat....meyh kite menyumbang same2....tingkatkan pahale anda...weee....


BLOGGER- WE CARE..^^!~

AYOHHHH MERIAHKAN LAGIK GENG BLOGGER...

mya da jadik gengblogger...anda bile lagik?????semalam tibe2 mo jadik geng blogger..erm...besh gak ghupenye....tapi semalam punye tade tajok khas untok gengblogger ku..huhuhuhu...meyh same2 kite jadik geng di gengblogger...fuhhh...petame kali join bende2 camnyh....kne bayao ke dak eyh????mati den kalo kne....mahai ke dak???

engt mo join any contest yang terrrrrrsedie ade lam mn2 belog..tapi tapandai la...huhuhu...niwey...jum jadik geng di gengblogger...ne la tao..betambah la juge follower di belog ku...wakakaka....

k la...juz mo peromot gengblogger sebenar- benarnye...ehehehe...papai...

DARI BUANG MASE..BAEK KEJE...

yea haa!!!!^^!~mya suda keje.....bushan la dok uma tade uat pape...maken naek bdan Mya nyh ha.....ekceli keje part taim aja.....coz mya tajadi gi NIUC...mya ley masok UITM bolan 7 nyh...so..dari dok sesaje kt uma selameeeeeeeeeee 7 bolan..tade wat pape...baek mya carik kje...ala....keje bese2 aja....

okeyh..mya keje kt BUTIK HUNGGA di Pasar Besar Kedai Payang....besh au keje kt ctoo....ley beli kaen sutera ngan harge lebeyh mura dari owg laen....ye la...staff takan bgi harge same ngan customer kot...huhuhuhu....erm...

brat bdan kuh maken lame maken meningkatttttt!!!!!!YA ALLAH....mintak2 la ley slim lagi...ahaks...^^!....duk kt tempat keje mmg manyak dugaan yg kne ditempuhi....makan setiap maseeeeeee!!!!!!!!!adoiya..mati den...suaq da ketat sgt..
but kat cnyh pekerje antare kedai kurang friendly..ye la...dengki kt kedai yg mya kje nyh la....tataw ngape...ermm...klos-mainded tol la....=(taley nenok owg pkai bajoo shantek lebeyh dari dorg..huk3...=(

setakat nyh mya da amek 4 helaiiiiiiii bajoo sutera...haks3...bayao pon talagik....fuhhhhh!!!!tolak gaji den ke or bayao sendirik?????pk..pk..pk...jgn ta pk....

k la....mo caw loo...bubye....

There was an error in this gadget